пятница, 7 декабря 2018 г.

გეოგრაფიის წრის სამუშაო გეგმა


გეოგრაფიის წრის სამუშაო გეგმა
2018-19 სასწ.წელი I სემესტრი



N
თემა
მიზანი.შედეგი/ინდიკატორები:
აქტივობა
რესურსები
ჩატარების დრო
1
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა.
1.1საქართველოს გეოგრაფიული მდებარეობა
გეო.IX .1.მოსწავლეს შეუძლია რუკებისა და სხვადასხვა თვალსაჩინოების (ფოტოები,გრაფიკები,ცხრილები,
დიაგრამები და სხვა)დახმარებით დაახასიათოს ადგილი, მოვლენა და პროცესი; შეადგინოს თემატური რუკები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
1.განსაზღვრავს საკორდინატო ბადის გამოყენებით საქართველოს მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტების და ადმინისტრაციულიუ ცენტრების მდებარეობას.
2.აანალიზებს რუკების, გრაფიკების,ცხრილების, დიაგრამებისა და სქემის საშუალებით წარმოდგენისლ ინფორმაციას.
·         მინი ლექცია
·         გონებრივი იერიში
·         ჯგუფებში მუშაობა
·         პრეზენტაცია
·         საშინაო დავალება
·         პროექტი- ,,წინანდალი კახეთის თვალი და ჯავარი“, იდეის გაცნობა და დავალებების გადანაწილება


მე-9 კლასის გეოგრაფიის სახელმზღვანელო,
საქართველოს ფიზიკური რუკა,ფლივჩარტი,ბარათები.
05.10. 2018წ
2
1.2 საქართველოს ტერიტორია და და საზღვრები
გეო.IX .2.მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს საქართველოს მდებარეობა და დაადგინოს მისი მნიშვნელობა ქვეყნისათვის .
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
1.მსჯელობს საზღვრების გატარების  თავისებ
ურებსა და მნიშვნელობაზე, საერთაშორისო, ეროვნულ და ადგილობრივ დონეებზე;
2.ხსნის  ფიზიკურ -გეოგრაფიული,ეკონომიკურ-გეოგრაფიული და გეოპოლიტიკური
მდებარეობის განმსაზღვრელ ფაქტორებს ლოკალურ და გლობალურ დონეზე;ავლებს პარალელებს მსოფლიოს ქვეყნებთან.
·         გონებრივი იერიში
·         წყვილებში მუშაობა
·         დავალების პრეზენტაცია
·         კონტურულ რუკაზე მუშაობა
·         საშინაო დავალება
ევრაზიის ფიზიკური რუკა,საქართველოს ფიზიკური რუკა,ბარათები.

12.10.2018წ
3
საქართველოს რელიეფი
გეო.IX .3.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიატოს და გაანალიზოს საქართველოს ბუნებრივიპირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
1.ადგენს მიზეზშედეგობრივ კავშირებს ფიზიკურ- გეოგრაფიულ პირობებს შორის და მსჯელობს მათ გავრცელებაზე( მაგ.საქართველოს რელიეფის ფორმებს დაჰავის თავისებურებებს უკავშირებს  ჰიდროგრაფიული ქსელის ცამოყალიბება-გავრცელებას;
·         წინარე ცოდნის გააქტიურება
·         ასოციაციური რუკის შექმნა
·         საქართველოს რუკაზე ორიენტირება
·         კონტურულ რუკაზე მუშაობა
·         ისტ-ის დახმარებით საქართველოს ფიზიკურ-გეოგრაფიული ნომენკლატურაზე მუშაობა.
·         შეჯამება
·         პროექტი-,,წინანდალი კახეთის თვალი და ჯავარი“   წინანდლის რელიეფი - დავალების გეგმის გაცნობადა მითითებების მიცემა.
სახელმძღვანელო, საქართველოს ფიზ. რუკა,კონტურული რუკა, ინტერნეტრესურსი .კომპიუტერი, ფლივჩარტი.
19.10.2018წ
4

ჰავა:მზის რადიაცია,ატმოსფეროს ცირკულაცია,ცირკულაციის ძირითადი თავისებურებანი, ცირკულაცია ზანთარსა და ზაფხულში
გეო.IX .3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და გაანალიზოს საქართველოს ბუნებრივიპირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე: რუკის და სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ახასიათებს მნიშვნელოვან გეოფრაფიულ ობიექტებს და მოვლენებს; მათგან გამოარჩევს რეკორდული მაჩვენებლების მქონეს(ნალექიანობა,ქარიანობა, მეწყერი და სხვა) და ავსებს შესაბამის კონტურულ რუკას;


·         წინარე ცოდნის გააქტიურება- ,,ცნებების რუკის“ შექმნა
·         ჯგუფური მუშაობა
·         პრეზენტაცია
·         კონტურულ რუკაზე მუშაობა
·         შეჯამება
სახელმძღვანელო,საქართველოს ფიზ. და კლიმატური რუკები.ბარათები,ფლივჩართი,
26.10.2018წ
5
ჰავა:ჰაერის ტემპერატურა,ქარები, აორთქლება,ტენიანობა.ჰაერის ტემპერატურა.
გეო.IX .3. მოსწავლეს შეუძლსია დაახასიათოს დაგაანალიზოს საქართველოს ბუნებრივი პირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
1.აანალიზებს რუკების, გრაფიკების,ცხრილების,დიაგრანებისა დასქემების საშუალებით წარმოდგენილ გეოგრეაფიულ  ინფორმაციას.

·         საშინაო დავალების შემოწმება, კითხვა-პასუხით,
·         გონებრივი იერიში
·         ვენის დიაგრამა
·         თემატური რესურსის შექმნა
·         შეჯამება-,,გეოგრაფიული რეკორდები“
ფლივჩარტი,საქარტველოს თემატური რუკა,
2.12.2018წ
6
ჰავა:ატმოსფერული ნალექები. ჰავის ტიპები.
გეო.IX .3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და გაანალიზოს საქართველოს ბუნებრივი პირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:1.რუკისა და სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ახასიათებს მნიშვნელოვან გეოგრაფიულ ობიექტებს და მოვლენებს;მათგან გაოარჩევს რეკორდული მაჩვენებლობის ქონეს( ნალექიანობა,ქარიანობა, მეწყერი და სხვა0 და ავსებს შესაბამის კონტურულ რუკას;




09.11.2018წ
7
შავი ზღვა. მდინარეების აუზები და წყალგამყოფები
გეო.IX .4.მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაპტები მათ სამეურნეო გამოყენებას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:



16.11.2018წ
8














9
შიგა წყლები:მდინარეები,ჯამური ჩამონადენი. მდინარეთა საზრდოობა და ჩამონადენის რეჟიმი.






საქართველოს ძირითადი მდინარეები.
გეო.IX .3.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიატოს და გაანალიზოს საქართველოს ბუნებრივი პირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:1.აგროვებს ინფორმაციას (საქართველოს ატლასისა და სხვა თვალსაჩინოების მიხედვით) ადარებს საქართველოს ორ განსხვავებულ რეგიონს თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით( მდებარეობის,რელიეფის,კლიმატის,ფიდროგრაფიული ქსელის  და სხვა)მსგსვსება განხსვავებას გამოსახავს მისთვის მისაღები ფორმით;
2.ადარებს და აჯგუფებს საქართველოს ენერგეტიკულ რესურსებს(მაგ.: ტრადიციული და ალტერნატიულიენერგეტიკული რესურსები)გარემოზე მათი ზმოქმედების ხარისხის მიხედვით;

·         გონებრივი იერიში
·         პრეზენტაცია-power-point-ში- ,,საქართველოს მდინარეები“
·         საქართველოს ფიზ. რუკაზე მუშაობა
·         კონტურულ რუკაზე მუშაობა
·         თამაშები learningapps.org -ში  - ,,დაალაგეთ საქათველოს მდინარეები აუზების მიხედვით
·         ვენის დიაგრამა შედარებისათვის
·         შეჯამება

21.11.2018წ















30.11.2018წ
10
შიგა წყლები:ტბები, წყალსაცავები,ჭაობები, მყინვარები,

გეო.IX .2.შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         წინარე ცოდნის გააქტიურება
·         მასწავლებლის პრეზენტაცია - საქართველოს ტბები და წყალსატევები
·         ცხრილებზე მუშაობა
·         ჯგუფური მუშაობა
·         პრეზენტაცია
·         რეფლექსია
საქართველოს ფიზიკური და ჰიდროგრაფიული რუკები.კომპიუტერი,მონიტორი, ბარათები, ფლივჩარტი,საკანცელარიო ნივთები,სახელმძღვანელო.
07.12.2018წ
11
საქართველოს ფლორა
გეო.IX .3.მოსწავლეს სეუძლია დაახასიათოს და გაანალიზოს საქართველოსბუნებრივი პირობები.
გეო.IX .4.მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაპტები მათ სამეურნეო საქმიანობას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: 1.თვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით მსჯელობს საქართველოს სახასიათო ბუნებრივი ლანდშაპტების (ზღვისპირა, ტყის,მთის და ბარის ლანდშაპტები)თავისებურებებზე;
2.აგროვებს ინფორმაციას და ლანდშაპტის ფარგლებში აკავშირებს არსებულ ბუნებრივ ფაქტორებს,მოსახლეობასა და მეურნეობას;მსჯელობს მისი მდგრადი განვითარების პერსპექტივაზე;

·         წინარე ცოდნის გააქტიურება- ასოციაციური კავშირების რუკის შექმნა
·         ვიდეო -,,საქართველოს მცენარეულობა“
·         ჯგუფური მუშაობა პრეზენტაცია
·         დისკუსია
·         შეჯამება
საქართველოსფიზიკური და მცენარეულობის რუკა .
ვიდეო რესურსი.კომპიუტერი,ბარათები,
14.12.2018წ
12
საქართველოს ბუნებრივი რესურსები
გეო.IX .4.მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაპტები მათ სამეურნეო გამოყენებას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: ადარებს და აჯგუფებს საქართველოს ენერგეტიკულ რესურსებს(მაგ.:ტრადიციული და არატრადიციული ენერგეტიკული რესურსები)გარემოზე მათი ზემოქმედებისხარისხის მიხედვით:
·         კითხვა-პასუხი
·         შედარება ვენის დიდრამს გამოყენებით
·         დისკუსია
·         შეჯამება
·         კროსვორდის შევსება
სახელმძღვანელო საკანცელარიო ნივთები
21.12.2018წ
13
ვიქტორინა-,,სამშობლო განა მარტო ლამაზი მთებია“
გეო.IX .2.შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         კითხვა-პასუხი
·         კროსვორდების შევსება.
·         ,ვინ სწრაფად, ვინ უკეთ“ რუკაზე ორიენტირება.
·         კონტურულ რუკაზე მუშაობა
ბარათები,
კონტურული რუკა,კომპიუტერი, მონიტორი,სასწავლო რუკა
28.12.2018წ


წრის ხელმძღვანელი:                                        /თ.ოსიაშვილი/
სკოლის დირექტორი:                                       /ვ. ჩიკვაიძე/
თარიღი:25.09.2018წ












Комментариев нет:

Отправить комментарий